न्यायाधीश, न्यायपरिषद्का सदस्य र राजदूतको सुनुवाइ अन्योलमा

संसदीय सुनुवाइ प्रक्रियामा संविधानमै गम्भीर त्रुटि

न्यायाधीश, न्यायपरिषद्का सदस्य र राजदूतको सुनुवाइ अन्योलमा

संविधानमा भएको गम्भीर त्रुटिका कारण संवैधानिक परिषद्बाहेकका निकायबाट सिफारिस भएका पदहरूमा संसदीय सुनुवाइ हुन नसक्ने देखिएको छ ।संविधानले संवैधानिक परिषद्बाट सिफारिस भएका व्यक्तिको मात्र संसदीय सुनुवाइ हुने व्यवस्था गरेका कारण यो निकायबाहेकबाट सिफारिस भएकाको सुनुवाइ प्रक्रिया कसरी अघि बढाउने भन्नेमा सुनुवाइ समितिसमेत अन्योलमा परेको छ ।
लामो दलीय विवादपछि बनेको सुनुवाइ समितिले संवैधानिक परिषद्, न्यायपरिषद् र मन्त्रिपरिषद्ले नियुक्ति सिफारिस गरेका व्यक्तिको सुनुवाइ प्रक्रिया अघि बढाउँदै उजुरीका लागि सार्वजनिक सूचनासमेत आह्वान गरिसकेको छ । उजुरीमाथि कसरी छानबिन गर्ने भन्ने विषयमा समितिमा सुरु भएको आन्तरिक छलफलमा संविधानले संवैधानिक परिषद्बाहेकको सिफारिसलाई सुनुवाइ गर्न नमिल्ने विवाद झिकेपछि अन्य निकायको सिफारिस सुनवाइमा असर पर्ने देखिएको छ ।
संविधानको धारा २९२ ले संवैधानिक परिषद्बाट सिफारिस भएका व्यक्तिको सुनुवाइ हुने उल्लेख गरेको तर न्यायपरिषद्, मन्त्रिपरिषद्, प्रधानमन्त्रीको सिफारिस र नेपाल बार एसोसिएसनको सिफारिसमा नियुक्त हुनेको सुनुवाइ परिकल्पना नगरेकाले सुनुवाइ प्रक्रिया सुरु भइसकेपछि यस्तो अन्योल उत्पन्न भएको हो ।

‘संवैधानिक परिषद्को सिफारिसमा नियुक्त हुने प्रधानन्यायाधीश, सर्वोच्च अदालतका न्यायाधीश, न्यायपरिषद्का सदस्य, संवैधानिक निकायको प्रमुख वा पदाधिकारी र राजदूतको पदमा नियुक्ति हुनुअघि संघीय कानुनबमोजिम संसदीय सुनुवाइ हुनेछ,’ संविधानको धारा २९२ मा उल्लेख छ ।
यो धारा न्यायपरिषद्लगायतको सिफारिस विषयमा मौन छ । तर, नेपालको अन्तरिम संविधानले भने सिफरिस हुने निकायलाई स्पष्ट व्यवस्था गरेको थियो । ‘यस संविधानबमोजिम संवैधानिक परिषद्को सिफारिसमा नियुक्त हुने संवैधानिक पद तथा सर्वोच्च अदालतका न्यायाधीश र राजदूतको पदमा नियुक्ति पूर्वनिजहरूको कानुनमा व्यवस्था भएबमोजिम संसदीय सुनुवाइ हुनेछ,’ अन्तरिम संविधानको धारा १५५ मा उल्लेख थियो ।
सुनुवाइ समितिका सदस्यहरूले दुई संविधानले गरेको व्यवस्था तुलना गर्दै संविधानको व्यवस्थामा त्रुटि रहेका कारण संवैधानिक परिषद्बाहेकका निकायले गरेको सिफारिसमा सुनुवाइ गर्न नमिल्ने अडान लिएका हुन् ।
संविधानको यो त्रुटिपूर्ण व्यवस्थाका कारण प्रधानन्यायाधीश र निर्वाचन आयोगका प्रमुख आयुक्तको मात्र संसदीय सुनुवाइ अघि बढाउन संवैधानिक बाटो खुल्नेछ । संविधानको यो व्यवस्थाका कारण न्यायपरिषद्ले सर्वोच्च अदालतका स्थायी न्यायाधीश नियुक्तिका लागि सिफारिस गरेका ११ र मन्त्रिपरिषद्ले सिफारिस गरेका २२ राजदूतको सुनुवाइ अन्योलमा पर्ने भएको हो । संविधानको यो त्रुटिपूर्ण व्यवस्थाका कारण न्यायपरिषद्का दुई सदस्यको सुनुवाइ पनि प्रभावित हुने देखिएको छ ।
प्रधानमन्त्रीको सिफारिसमा राष्ट्रपतिले नियुक्त गर्ने र नेपाल बार एसोसिएसनको सिफारिसमा राष्ट्रपतिले नियुक्त गर्ने न्यायपरिषद्का दुई सदस्यको सुनुवाइ पनि संविधानको धारा २९२ को व्यवस्थाका कारण अन्योलमा पर्नेछ । संविधानले न्यायपरिषद्को सदस्यको पनि संसदीय सुनुवाइ हुनुपर्ने नयाँ व्यवस्था गरेको छ ।
संविधानअनुसार अख्तियार दुरुपयोग अनुसन्धान आयोगका प्रमुख आयुक्त र आयुक्त, महालेखा परीक्षक, लोकसेवा आयोगका अध्यक्ष र सदस्य, निर्वाचन आयोगका प्रमुख निर्वाचन आयुक्त र आयुक्त, राष्ट्रिय मानवअधिकार आयोगका अध्यक्ष र सदस्य, राष्ट्रिय प्राकृतिक स्रोत तथा वित्त आयोगका अध्यक्ष र सदस्य, राष्ट्रिय महिला आयोगका अध्यक्ष र सदस्य, राष्ट्रिय दलित आयोगका अध्यक्ष र सदस्य, राष्ट्रिय समावेशी आयोगका अध्यक्ष र सदस्य, मधेसी आयोग, थारू आयोग, मुस्लिम आयोगका अध्यक्ष र सदस्यहरू संवैधानिक परिषद्को सिफारिसमा नियुक्त हुने व्यवस्था छ ।
संविधानको धारा २९२ अनुसार यीबाहेक अन्य निकायको सुनुवाइमा प्रत्यक्ष बाधा पर्नेछ । व्यवस्थापिका–संसद् नियमावलीको नियम १ सय ८४ मा संविधानको धारा २ सय ९२ बमोजिम संसदीय सुनुवाइ गरिने उल्लेख छ ।

यसकारण त्रुटि अन्तरिम संविधान

यस संविधान बमोजिम संवैधानिक परिषद्को सिफारिसमा नियुक्त हुने संवैधानिक पद तथा सर्वोच्च अदालतका न्यायाधीश र राजदूतको पदमा नियुक्तिपूर्व निजहरूको कानुनमा व्यवस्था भएबमोजिम संसदीय सुनुवाइ हुनेछ । (धारा १५५)

नेपालको संविधान

संवैधानिक परिषद्को सिफारिसमा नियुक्त हुने प्रधानन्यायाधीश, सर्वोच्च अदालतका न्यायाधीश, न्यायपरिषद्का सदस्य, संवैधानिक निकायको प्रमुख वा पदाधिकारी र राजदूतको पदमा नियुक्ति हुनुअघि संघीय कानुनबमोजिम संसदीय सुनुवाइ हुनेछ । (धारा २९२)
http://rajdhani.com.np/article/0181136001467594324

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »